Dolar 41,8312
Euro 48,6189
Altın 5.396,71
BİST 10.720,36
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 12°C
Az Bulutlu
Ankara
12°C
Az Bulutlu
Pts 14°C
Sal 16°C
Çar 18°C
Per 17°C

Yapay Zekâda Başarının Anahtarı: Yapay Zekâdan Sorumlu Yöneticiler

Dell Technologies Yapay Zekâ Çözümleri Başkanı Jeff Boudreau, yapay zekâdan sorumlu yöneticilerin kuruluşlar için kritik değer taşıdığına yönelik açıklamalarda bulundu.

Yapay Zekâda Başarının Anahtarı: Yapay Zekâdan Sorumlu Yöneticiler
REKLAM ALANI
10 Haziran 2024 21:36
39

Boudreau’ya nazaran bu roller için işe alım, kuruluşların büyüme, üretkenlik, gelişmiş tecrübe ve inovasyon üzere konuları dengelemeleri, değerlendirmeleri ve yapay zekâ stratejilerine liderlik etmelerinde değerli bir yol olarak değer kazanıyor.

Her geçen gün giderek daha da değerli bir teknoloji hâline gelen yapay zekâya ayak uydurmak için dünya genelinde kuruluşların ve hükûmetlerin adeta bir yarış içerisinde olduğu görülüyor. Kuruluşlar, en son ve en gelişmiş teknolojilerin benimsenmesini nasıl hızlandıracakları ve koordine edecekleri konusunda stratejiler geliştiriyor. Yapay zekânın büyümeyi nasıl destekleyebileceği, üretkenliği nasıl artırabileceği, tecrübeleri nasıl geliştirebileceği ve inovasyonu nasıl hızlandırabileceği ise yanıt aranan en değerli sorular ortasında yer alıyor. Dell Technologies Yapay Zekâ Çözümleri Başkanı Jeff Boudreau, “doğru anlayan” bir başkan belirlemenin, yapay zekânın gücünü ortaya çıkarmaya çalışan kuruluşlar için teknolojinin kendisi kadar değerli olduğunu söylüyor:

ARA REKLAM ALANI

Yapay zekâ yöneticisi konumu son beş yılda üç kat arttı

 “Bu roller için işe alım, kuruluşların büyüme, üretkenlik, gelişmiş tecrübe ve inovasyon üzere konuları dengelemeleri, değerlendirmeleri ve yapay zekâ stratejilerine liderlik etmelerinde kıymetli bir yol olarak kıymet kazanıyor. Amerika Birleşik Devletleri İdare ve Bütçe Ofisi (OMB) kısa bir müddet evvel tüm federal kurumların bir Yapay Zekâ Baş Sorumlusu atamasını öngören bir hükûmet siyaseti yayımladı ve FedScoop’a nazaran, ABD federal kurumlarının üçte ikisi bunu yerine getirdi. Dell tarafından yapılan bir araştırma, global olarak yapılan ankete katılan kuruluşların yaklaşık yüzde 20’sinin yapay zekâ stratejisini belirlemek için merkezî bir takım yahut birey belirlediğini, bir diğer rapor ise yapay zekâ yöneticisi konumlarının sayısında son beş yılda üç kat artış yaşandığını ortaya koydu.” 

Tüm dallarda 120’den fazla Yapay Zekâ Baş Sorumlusu misyon yapıyor

“Yapay Zekâ Baş Sorumluları kuruluşlar operasyonlarını optimize etmeye ve yapay zekâyla rekabet avantajı sağlamaya çalışırken kritik bir rol oynuyor. Kamu dalı için Yapay Zekâ Baş Sorumlusu vatandaşa yönelik hizmetleri uygunlaştırmayı sağlamanın yanı sıra inovasyonu ve rekabeti teşvik eden bir yapı ve rehberlik sunabiliyor. Özel kesim için Yapay Zekâ Baş Sorumlusu kurum içinde verimliliği artırabiliyor, grup üyeleri için daha fazla üretkenlik ve son müşterileri için daha güzel bir tecrübe sağlayabiliyor. Yapay Zekâ Baş Sorumluları dünyasında yer alan kıdemli biri olarak Dell Technologies’de 25 yılı aşkın bir müddet çalıştıktan sonra geçtiğimiz Eylül ayında bu misyona geldiğimde yalnızca 30 şirket Yapay Zekâ Baş Sorumlusu atamıştı. Şu anda tüm bölümlerde 120’den fazla Yapay Zekâ Baş Sorumlusu var ve her geçen sayıları daha da artıyor.”

Yapay zekâ  yöneticilerine tavsiye: Kuruluşunuzun genel YZ stratejisini anlayın

“Yapay Zekâ Baş Sorumlusu olarak misyon yaptığım müddet boyunca birçok müşterimiz bu rolle ilgili ve kendi kurumlarında nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda benden rehberlik istedi. Her kuruluş farklı olsa da bu teknolojiyi benimsemek ve kullanmak isteyen öbür YZ önderleri için birkaç tavsiyenin değerli olacağına inanıyorum. Lütfen kuruluşunuzun genel YZ stratejisini anlayın. YZ ile elde etmek yahut yaratmak istediğiniz şey nedir? Kaliteli bilgi neye benziyor ve kaliteli datayı belirleme süreci nedir? Amaçlarınızı yahut sonuçlarınızı net bir formda anlamadan, gerçek yönetişim modeli, data stratejisi ve gelecek için YZ başarısına yol açan genel teknoloji yatırımları ile ilgili kararlarda süratli bir halde ilerlemek epey sıkıntı. Yapay zekâyı benimsemek için herkese uyan tek bir yaklaşım yok. Bir kuruluş için işe yarayan bir şey öteki bir kuruluş için işe yaramayabiliyor. Örneğin, her üretken yapay zekâ kullanımı için tıpkı altyapı yatırımı gerekmeyecektir yahut her iş yükü bulutta çalışmayacaktır. Kesime has büyük lisan modellerinden (LLM’ler), şirket içinde ve uçta, yani tam da bilgilerin olduğu yerde, verimli bir formda çalışabile,  amaca yönelik daha küçük modellere kadar geniş bir model yelpazesi bulunuyor. Amaçlarınızı ve neyi başarmak istediğinizi net bir halde tanımlayın ve akabinde yapay zekâ ile buna nasıl yaklaşmanız gerektiğini yahut yaklaşıp yaklaşmayacağınızı belirleyin.

Yapay zekâya üç farklı bakış açısı

“Yapay zekâya teknolojinin ötesinde bütünsel bir odakla yaklaşın. Bizler, Yapay zekâya üç farklı bakış açısıyla yaklaşıyoruz: İş tarafı, başkanların yapay zekânın dönüştürücü potansiyelinin farkına varmasını, gerçek kullanım durumlarıyla bundan nasıl yararlanılacağını, önderlerin iştirakini sağlamasını ve test ederek ve öğrenerek bunu işlerine uygulama fırsatlarını belirlemesini gerektiriyor. Bu birebir vakitte, erken ahenk sağlamak için İK, hukuk, irtibat ve öteki kritik disiplinleri içerecek biçimde teknik odakların yanı sıra liderliği de içeriyor. Teknik taraf, yapay zekâ teknolojisinin temellerinin anlaşılmasını ve gerçek dünyadaki meseleleri çözmek için nasıl kullanılabileceğini derinlemesine anlamayı gerektiriyor.İnsan tarafında, yapay zekâ stratejinizin gerisindeki nedeni çalışanlara, müşterilere ve iş ortaklarına uyumlu bir liderlikle iletmek çok değerli. Bu, iç paydaşlar ortasında benimsenmesi için dayanak oluşturuyor ve yapay zekânın daha âlâ, daha tesirli yollarla çalışmamızı nasıl sağladığını anlatıyor. Öte yandan, YZ inovasyonu geniş ve açık bir ekosistem gerektiriyor. Açıklık, teknoloji ekosistemi genelinde fırsat eşitliği sağlıyor ve inovasyon ve esnekliğe daha fazla erişim yoluyla yeni YZ ilerlemelerinin elde edilmesini destekliyor. Nitekim de açık modeller ve teknolojiler, Dell de dâhil olmak üzere yapay zekâyı erken benimseyen birçok şirketin seyahatini hızlandırdı. Açık modellere ve teknolojilere erişim, ilerlemeyi hızlandırarak hükûmetler ve sanayiler genelinde global bir inovasyon motoru oluşturabilir.”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI