Dolar 41,8177
Euro 48,6276
Altın 5.445,80
BİST 10.720,36
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara 12°C
Az Bulutlu
Ankara
12°C
Az Bulutlu
Pts 14°C
Sal 16°C
Çar 18°C
Per 17°C

İzmir’de eğitimcilere dezenformasyon ve yeni medyanın önemi anlatıldı

Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın öncülüğünde hayata geçirilen “Öğretmen Akademisi” İzmir programı kapsamında “Yeni Medya ve Dezenformasyonla Gayret Atölyesi” Cumhurbaşkanlığı İrtibat Başkanlığı İzmir Bölge Müdürü Cengiz Kutlu Yüksel’in iştirakiyle gerçekleşti.

İzmir’de eğitimcilere dezenformasyon ve yeni medyanın önemi anlatıldı
REKLAM ALANI
22 Mayıs 2024 00:00
26

Bağlantı Başkanlığı İzmir Bölge Müdürlüğü’nde gerçekleşen atölyeye İzmir’deki eğitim yöneticileri katıldı. Alanının duayen isimleri buluşturarak bilgi ve tecrübe paylaşımına imkân sunan atölyelerde gaye Öğretmen ve eğitim yöneticilerinin ferdî ve mesleksel gelişimlerini zenginleştirmek.

Öğretmen atölyelerinin bu defa konusu “Yeni Medya Okuryazarlığı” oldu. Cumhurbaşkanlığı İrtibat Başkanlığı İzmir Bölge Müdürü Cengiz Kutlu Yüksel, iştirakçilere, “Dezenformasyonun nasıl tespit edileceği hakkında ipuçları verdi;  Manipülasyon, Çarpıtma, Yanılgılı İlişkilendirme, Uydurma, Bağlamdan koparma yoluyla nasıl dezenformasyon yapılabildiği, haber doğrulmasının nasıl yapılacağı ve palavra haberin nasıl tespit edileceği” hususlarını örneklerle açıkladı.

ARA REKLAM ALANI

2022 yılında İrtibat Başkanlığı bünyesinde kurulan “Dezenformasyonla Gayret Merkezi” iş ve süreçleri hakkında da bilgi veren Cengiz Kutlu Yüksel, “Dijital dönüşüm ile bilgi toplumu kavramında düzensizlikler var. Hakikat bilgiye ulaşmak zorlaştı. Yeni medya ile son 20 yıldaki değişimler 100 yıllık değişimden daha fazla değişimi getirdi.” dedi. Yüksel, dünyadaki dijitalleşme gelişmeleri ile birlikte ülkemizdeki dijitalleşme adımları ve kamu hizmetlerindeki dijitalleşme örneklerini de iştirakçilerle paylaştı.
Konuşmasında hakikat ötesi bir çağda olduğumuzu söyleyen Yüksel, şöyle devam etti:
“Dijital okuryazarlık ve dijital vatandaşlık yaşantımızın biçimi oldu.  Artık gerçeğin sorgulandığı bir devirdeyiz.  Burada artık kıymetler daha kıymetli zira yozlaşma yaşanıyor. Yeni medya da algı idaresi var. Dezenformasyonla Gayret Merkezi ile dezenformasyonun tespiti ve içeriğin araştırılıp teyit edilmesi üzere vazifeler üstlendik.”
Dijital çağda Ulusal Eğitim Bakanlığına büyük vazife düştüğünü söyleyen Yüksel, “Medya okuryazarı olan bir jenerasyon yetiştirilmeli. Günümüzde bilgiye ulaşmak çok kolay oldu. Bilginin yayılma suratı da birebir oranda arttı. Ama buradaki hassasiyet gerçek bilgiye ulaşma kabiliyeti oldu. Yanlış bilgi hakikat bilgiden çok daha süratli yayılıyor. Okul ile hiçbir bağı olmamasına karşın yaşanan bir olay okulda yaşanmış üzere yanlış bir bilgiyle çok süratli yayılarak dezenformasyona neden oluyor.” halinde konuştu.
Atölyenin son kısmında ise okul yöneticileri merak ettikleri soruları Yüksel’e yöneltti.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI