İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, TÜBİTAK 4008 programında 2 projesi birden desteklenen tek il oldu
İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan; TÜBİTAK 4008 Özel İhtiyaçlı Bireylere Yönelik Kapsayıcı Toplum Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında ‘Özel Öğrenciler Tabiatın Kucağında Bilim Yolunda İlerliyor’ ve ‘Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam’ projeleri dayanak almaya hak kazandı.

İzmir İki Projesi Birden Dayanak Alan Tek Vilayet Oldu
TÜBİTAK 4008 programı kapsamında dayanak almaya hak kazanan projeler, 10-16 Mayıs Engelliler Haftasında açıklandı. İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan ‘Özel Öğrenciler Tabiatın Kucağında Bilim Yolunda İlerliyor’ ve ‘Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam’ projeleri, TÜBİTAK 4008 kapsamında desteklenen projeler oldu. Böylelikle İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, program kapsamında 2 projesi birden dayanak alan tek vilayet olarak büyük bir muvaffakiyete imza attı.
Program kapsamında desteklenen ‘Özel Öğrenciler Tabiatın Kucağında Bilim Yolunda İlerliyor’ projesi; özel ihtiyaçlı bireyler ve bu bireylere hizmet veren bireyler ortasında bilimsel uygulamaların ve bilim kültürünün yaygınlaşmasına katkı sağlamayı amaçlıyor. Ayrıyeten projeyle özel ihtiyaçlı bireylerin bilimsel etkinliklere ve topluma etkin iştirakinin etkileşimli uygulamalarla desteklenmesi ve yaygınlaştırılması hedefleniyor. Projenin gaye kitlesini, kentte tahsil gören hafif, orta seviye zihinsel engelli ve otizm spektrum bozukluğu olan üçüncü kademe öğrencileri oluşturuyor.
‘Bilimin Işığında Aydınlansın Dünyam’ projesinin maksat kitlesi ise Türkiye’nin her yerinden tahsil görmek için İzmir’e gelen Âşık Veysel Görme Engelliler Ortaokulu öğrencilerinden oluşuyor. Görme engelli öğrencilerin kişisel muhtaçlıkları dikkate alınarak tasarlanan proje ‘Doğa ve Çevre’, ‘Matematik ve Zekâ Oyunları’, ‘Kültür ve Miras’, ‘Sağlıklı Beslenme’, ‘Uzay ve Bilim’ temalarına yönelik okul dışı öğrenme tecrübelerini içeriyor.
Projede, dezavantajlı öğrencilerin bağımsız hareket maharetlerinin gelişimi başta olmak üzere toplumsal, bilişsel ve duyuşsal istikametten çok istikametli gelişimini destekleyici okul dışı ortamlarda gerçekleştirilecek olan ısınma oyunları, eğitsel oyunlar, drama, istasyon tekniği, yaparak yaşayarak öğrenme, tasarım oluşturma üzere farklı formül ve teknikleri içeren etkileşimli uygulamalara yer veriliyor.
‘Engelleri Birlikte Aşacağız’
Özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin fizikî, duygusal, akademik ve mesleksel gelişimleri için hazırladıkları birçok çalışma olduğunu tabir eden İzmir Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi; “Özel ihtiyaçlı evlatlarımızın eğitim hakkını korumak için ferdî ve mesleksel olarak gelişimlerini sağlayan her türlü çalışmayı destekliyoruz. Pürüzleri birlikte aşacağız. Onlar için yaptığımız tüm çalışmalarda eğitimlerinin önündeki pürüzleri kaldırmayı, eğitim imkânlarını artırmayı hedefliyoruz.” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı